Villeroy &Boch en slapen in het Zwarte Woud.

1 augustus 2023 - Bad Herrenalb, Duitsland

Vroeg uit de veren. Rond half 7 waren we wakker. Het is vannacht geen minuut droog geweest. Maar dat vonden we allebei wel gezellig, dat getik op het dak van de camper.
Om half 9 waren we 'abfahrt fertig'.
Inmiddels zijn we al weer lekker onderweg. Tussenstop bij de Aldi gehad waar ik een paar heerlijke vanille broodjes heb gehaald, die als ontbijt moesten dienen.
Trier zijn we nu voorbij...
Opweg naar Mettlach! Rijdend langs de Saar af, die overigens heel erg bruin gekleurd is.
Dit komt door de afgravingen van de gebergte daar, want voorbij de afgraving was het water niet meer zo bruin. De Moeselstreek ligt inmiddels achter ons en we rijden dus door het Saarland heen.
In Mettlach een bezoek gebracht aan de Villeroy & Boch Outlet. Twee borden horend bij ons servies gekocht. En 2 schaaltjes die bij ons kerstservies horen en ik in Nederland nog niet eerder ben tegen gekomen. Superleuk dus... vind deze kerstmuts dan toch!😁
Tussen de middag het chocolade broodje dat ik vanmorgen bij de Aldi had gekocht, gegeten als lunch op een bankje. Want er is nog een porselein winkel die oude Villeroy serviezen opkoopt, waar ik nog even naar binnen wil. En deze gaat pas om 13.00 uur open.
Ik heb hier ook nog 2 borden van ons servies bij kunnen kopen. En twee leuke vleesvorkjes, die nergens bij horen, maar ik gewoon heel leuk vind.
We rijden inmiddels helemaal binnendoor naar Karlsruhe, provincie Baden-Württemberg. Daar gaan we in de buurt naar een plek zoeken om te overnachten.
Het weer is winderig en het zonnetje laat zich zo nu en dan zien en het is zo'n 20 graden. We genieten van al het moois waar we langskomen. Wat is het hier groen...
De steden en plaatsen zijn niet zoals wij Duitsland kennen met vakwerkhuisjes, maar meer zoals we België en Frankrijk kennen qua bouwstijl.
Rond kwart voor 4 een prachtig mooi plekje gevonden om even een broodje te eten in de buurt van het plaatsje Hornbach. Een geweldig uitzicht en in een weiland tegenover ons zagen we nog een reetje de wei over huppelen.
Rond half 5 weer verder.
Stiekem ben ik onderweg even in slaap gedut... Ohh, dat wilde ik nog zo niet!!
Tegen 19.30 uur aangekomen bij camperplaats Waldfreibad in Bad Herrenalb.
Een heerlijke rustige plek met een kabbelend beekje dat achter de camper door loopt.
Dit plekje hebben we gevonden via de CamperContactApp. Hier mag je vrij staan en kost dus ook helemaal niets...
Hier even mijn socials bijwerken.
En natuurlijk moet er nog wat gegeten worden. We kiezen voor de hotdogs die ik van huis heb meegenomen.
We maken het niet al te laat, want morgen willen we naar Zwitserland toe...

20230801_10322020230801_10562220230801_11242520230801_11432320230801_12240020230801_12391520230801_15240020230801_161154

20230801_184800

IMG-20230801-WA0017

IMG-20230801-WA000820230801_19020120230801_19022620230801_202555

1. Jiska:
    1 augustus 2023
    Oehhhh nou ben ik natuurlijk wel heel benieuwd naar die kerstservies-schaaltjes!
    Leuk om zo met jullie mee te genieten.
  2. Ellen:
    4 augustus 2023
    Geen foto van je aanwinst voor je kerstservies?
  3. Jan en Lilianne:
    4 augustus 2023
    Nee sorry, dat hebben ze stevig ingepakt. En omdat het de hele reis in de camper mee moet hobbelen, wil ik het niet uitpakken. Foto volgt nog... beloofd!!😁