Hallo Duitsland, daar zijn we weer!

31 juli 2023 - Enkirch, Duitsland

Om 10 uur klaar om te vertrekken. Helaas wel in de regen, maar we hopen later vandaag wat droger weer tegen te komen.
In de auto nog even alle appjes bij gewerkt, maar de telefoon gaat zoveel mogelijk uit, dus sorry als je geen berichtje meer terug ontvangt.
Die foon ga ik zoveel mogelijk alleen nog gebruiken voor foto's en polarsteps en onze blog... verder staat ie op uit...

Voor het echte vakantie gevoel reden we om half 11 de file in.😂 Gelukkig was ie maar van korte duur.

In België de eerste stop om even te tanken en het toilet een bezoek te brengen. Er is nog steeds regen. Das wel een beetje jammer... maar goed, de vakantie pret is er niet minder om.

En om in Zwitserland te komen, rijden we als eerst een stukje Duitsland, langs de Moesel af.
Rond kwart voor 1 reden we Nationaal Park de Eifel, Duitsland in...

Op weg naar Simmerath... daar zit een leuke eetgelegenheid, weten we.
Maar voor dat we de bestemming bereikte, zijn we eerst nog even geflitst... De eerste bekeuring en hopelijk de laatste is al binnen!!! Een flitsend begin van de vakantie...  We zetten de reis voort naar The Biker Range in Simmerath, waar we even na 1 aankwamen. De vakantie luiden we hier in met een lekkere lunch. Jan had een zigeunerschnitzel. Ik een kipschnitzel met bernaisesaus.
Kwart over 2 weer op pad.

En... het lijkt wat droger... 🤞🏼
Het zonnetje begint langzaam en voorzichtig door te breken, terwijl we richting Cochem rijden. We zakken iets verder af naar Enkirch. Kijken of we daar een camperplaats kunnen vinden.
Het plekje wat we hadden bedacht, was nog meer dan genoeg ruimte.
Dus een fraai stukje opgezocht, luifels uit, tafel en stoeltjes erbij. Straks smeren we nog een lekker broodje...
Inmiddels is het flink gaan waaien en hebben we uit voorzorg toch maar alles naar binnen gehaald.
Nu zitten we gezellig binnen. Lampjes aan... en straks lekker onder de wol.

Bijna het Zwitserleven gevoel...

Foto's voeg ik later toe, want internet verbinding is hier niet heel geweldig...

20230731_13180020230731_13244120230731_13462720230731_17061620230731_17065320230731_17074620230731_170801IMG-20230731-WA0015IMG-20230731-WA0032

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ellen:
    1 augustus 2023
    Ooo, jullie zijn ook lekker op pad! Nu kan ik ook gezellig met jullie meelezen! Jullie beginnen goed, gelijk op de eerste dag al een bekeuring te pakken. Moeten jullie niet te vaak doen hoor, anders wordt het wel een hele dure vakantie! Veel plezier!
  2. Irene Verboom:
    1 augustus 2023
    Oeps… flitsend begin van de vakantie! Maar verder klinkt het inderdaad als het Zwitserleven. In Duitsland dan. 🏔️🏔️🏔️🧋🥗🌤️ genieten maar!
  3. Kiek:
    4 augustus 2023
    Geweldig! Leuk dit te lezen en de foto's te zien