Heidi en Peter ontdekken Zwitserland!

3 augustus 2023 - Bad Hindelang, Duitsland

Rond half 9 weer vertrokken. Op naar Zwitserland, waar we ongeveer om 9.45 al binnen reden. Bij de grens en vignet gekocht om Zwitserland in te mogen rijden en wat Zwitserse Franken gehaald.
En... we hebben stralend weer!
Inmiddels crossen we al zo'n 3 uurtjes door Zwitserland. Het valt ons op dat de Zwitsers ook trots zijn op hun land. Over al zie je de 🇨🇭 vlag wapperen.
Slingerend door een schoon landschap, waar je bijna geen mens, zelfs geen toerist, op straat ziet.
Wel Milka koeien... Maar geen weilanden vol, zoals bij ons wel te zien is.
En roofvogels... Buizerd? Arend? We weten het niet, maar het zijn er heel veel...
We rijden op afstand langs de Bodensee. Het water heeft een aquakleur. Prachtig!
En de Alpen zien we in de verte boven het landschap uitsteken.
Inmiddels in Lindau(Dld) aangekomen. De Bodensee alleen op afstand gezien. Man, wat druk... lijkt de Loosdrechtse Plassen wel.
Ons te druk... dus niet gestopt.
Hier gaat de start van de Alpenstraße route beginnen.
Bij Missen aangekomen, zijn we een restaurant annex brouwerij binnenstapt, Schäffler Bräu.
Super lekker gegeten.
Tom Tom op navigeert ons naar een
overnachtingsplaats in Bad Hindelang.
Een redelijk rustige plek. Dit keer wel een betaalde camperplaats. Wederom een kabbelend beekje dat achter de camper langs loopt, met heel helder water...
Hier ook al ons vuile water en dergelijke kunnen lozen en vers water bij kunnen vullen.
We maken de avond hier wel vol!!

20230803_09273420230803_09480320230803_09481020230803_12331320230803_18312020230803_20461820230803_204540

1. Irene Verboom:
    Nu nog leren jodelen!!!
  2. Kiek:
    Mega leuk joh!! Ik wil daar ook heen 🥰
  3. Jan en Lilianne:
    9 augustus 2023
    Doen... echt een aanrader!
  4. Ellen:
    4 augustus 2023
    Klinkt allemaal als een heerlijk relaxte reis. Zwitserland is mooi, maar ook erg duur! Of valt het jullie mee?
    Op de laatste foto lijkt het net of jullie in Australië zijn, vanwege de kleur van de berg.
  5. Jan en Lilianne:
    4 augustus 2023
    Zwitserland viel ons nog mee. We hadden duurder verwacht. Zijn hel even een supermarkt in gelopen, maar we zijn niet echt geschrokken. Of Nederland is gewoon zo duur geworden. Zwitserse Frank naar Euro is ook bijna 1 op 1.